ÖstergötlandAvrostning

Kategoriregler

Här ska trådar och inlägg handla om körningar och träffar som regionen arrangerar samt andra regionspecifika frågor.
Trådar om körningar och träffar som är intressanta för mer än ett fåtal medlemmar i andra regioner ska i största möjliga mån även publiceras i kategorin "Träffar Rally".
Andra trådar som rör mer än bara denna region ska publiceras i andra lämpliga kategorier.

► Visa/Show In English
Användarens profilbild
peterz#2229
Hemort: Simonstorp

Avrostning

Inlägg av peterz#2229 »

På söndag är det avrostning på sviesta-banan i Linköping. Tänkte åka dit o testa mej själv o se hur hojen reagerar vid olika situationer kan vara mycket lärorikt. :idea: :roll:
Jag kommer att vara vid OKQ8 Stockholmsrondellen kl 1000.

OBS vid regn :( så ställer jag in resan :x
Mvh Peter #2229

Kawasaki VN2000 LT -07

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
thomas#1283

Inlägg av thomas#1283 »

Men Peter,
det är när det är blött som det är riktigt lärorikt. Jag fick mig en rejäl tankeställare 2006. Då regnade det på avrostningen och det var riktigt otäckt vad svårt det var att bromsa utan att låsa upp hjulen.

Mao regnar det borde man absolut åka dit. Det är ju inte alltid det är bra väder när man är ute och åker. Särskilt om man är på långtur. Det är mycket bättre att lära sig på Sviestad under ordnade former hur halt det blir vid regn än ute i trafiken.
Posse est velle
#1283 Thomas A

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
2532Frank

Inlägg av 2532Frank »

Vet att det är både nyttigt & lärorikt med avrostning, har bara gjort det på ett torrt Sviestad än så länge, men...............
Det lutar åt att jag ska intaga en del alkoholhaltiga drycker på lördag (mängden vet man ju först dagen efter) och då får nog hojen stå på söndagen.
Frank Andreassen
#2532Frank
LINKÖPING

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
peterz#2229
Hemort: Simonstorp

Inlägg av peterz#2229 »

God morgon

Jag ställer in resan till avrostningen i Linköping orsak kallt (+3 grader)men är det någon annan som tänker åka så kan Ni väl skriva något på det här forumet så Ni kan åka gemensamt
Mvh Peter #2229

Kawasaki VN2000 LT -07

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
thomas#1283

Inlägg av thomas#1283 »

Har nu gjort avrostning inför årets säsong. Jag åkte till Sviestad strax efter kl1200 och då var det tjänligt map temperatur och regn. Banan var snustorr och det var ca 10 grader. Tyvärr kan jag meddela att det var mycket få som tagit sig till Sviestad idag. Jag träffade bara en till VRS:are, Janne West från Mjölby.

Nästa helg den 15/4 har SMC kurvtagningsteknik och bromskurs för Custom och Touringhojar på Björkviks bana utanför Norrköping. Den kursen är inte fullbokad sa Kalle Viking på Sviestad så jag anmälde mig själv. Janne West är också anmäld. Ta chansen ni övriga vet ja, det kostar bara 500:- för en heldag om man är medlem i SMC.

Glömde att ange länken till SMC så att ni kan anmäla er:

http://www.svmc.se/templates/Event.aspx?id=7867
Posse est velle
#1283 Thomas A

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd